jueves, 18 de junio de 2009

XUNTANZA SGIP 16-17 XUÑO

INFORMA

REUNIÓN MODELO ORGANIZATIVO 16/17 JUNIO 2009

Nesta reunión entre as organizacións sindicais e a Administración sobre o novo modelo organizativo dos centros tratouse o seguinte:
Iniciamos a reunión coa lectura, por parte do Subdirector Xeral de RRHH, dun escrito de CSIF, onde comunícase que abandonan as mesas de negociación.
Este escrito, como podedes comprobar na súa páxina Web, á parte de ser un canto ao oportunismo propagandístico, (dada a conxuntura económica actual), argumenta o abandono, entre outros motivos, en “o incumprimento do pacto de 2005”, o cal non asinaron e estiveron criticando durante toda a súa vixencia, así como o documento de mínimos, (que tampouco asinaron), é dicir incongruencia elevada á enésima potencia, que á CIG impórtanos moi pouco, dado que o tempo que estiveron presentes non fixeron nin unha soa proposta en ningunha das mesas. Non obstante, temos que dicir, en aras ao autodenominado grupo “representativo maioritario”, formado por CCOO, UXT e CSIF, que se foi ao carallo, polo tanto poden cambiar moito as cousas á hora de ter en conta á CIG e a ELA, cuestión esta que preocupaba moito a UXT e CCOO (sobre todo a estes últimos pois son os ideólogos da situación creada nas mesas da administración do estado coas “representacións maioritarias”).

Tras isto, pasamos a retomar o estudo da proposta de modelo organizativo famoso, e aquí, sorpréndennos nosos “colegas” coas propostas seguintes: (por certo totalmente improvisadas e populistas para contrarrestar atáquelos que reciben de ACAIP e o abandono de CSIF)
Por UXT, proponse o seguinte:
-Que todos os postos con denominación de XEFE, as EDUCADORES, mailos novos COORDINADORES pasen a ser de adscrición ao corpo Especial (A2). (Non especifican como)
-Que os Subdirectores de Xestión e Tratamento pasen a ter adscrición indistinta ao corpo Técnico e Especial, así como o Xefe da Unidade de Programas de Tratamento.
Segundo isto quedarían para o corpo de Axudantes unicamente as prazas de xenéricos e encargados.

Por CCOO. Que non tiñan nada preparado, con total improvisación lanzan:
-Estamos de acordo coa proposta de UXT para Xefes de Servizo e Educadores, para o resto dos postos, estudalos caso por caso.
-Propoñemos que o corpo de Axudantes pase a ser do grupo B (o novo do actual Estatuto, para o que se pide unha FP), e a través do pase concédase o novo nivel mínimo 18. O pase realizarase mediante cursos de itinerario formativo (como os que eles organizan claro está).

A CIG.- Visto a “Vallinclanesca escea” , solicita á Administración que faga a súa proposta de adscrición e niveis o antes posible e sobre ela pronunciarase. Postos a pedir podemos pedir que desparezca o Corpo Axudantes como tal e todos os seus membros pasen a integrarse no Corpo Especial, polo procedemento que propón CCOO, pois é moito mellor ir ao A2 que ao B e ademais resólvese o problema da denominación do corpo de Axudantes.

A administración “recolle” as propostas e finaliza a sesión do día 16.

O día 17, iníciase co rexeitamento, como non podía ser doutra forma, por parte da Administración das propostas do día anterior, manifestando que, ademais de ser contrarias á lexislación actual varias das mesmas, serían “inasumibles” economicamente.
En relación coa proposta de UXT de adscribir todos os postos de “Xefe” ao grupo A2, considéraa imposible pois supoñería unha convocatoria a curto prazo de máis de 3.000 prazas do corpo especial, xa que “pasar os que ocúpanas directamente a ese corpo”, (que por aí viña a proposta), non é posible legalmente. Si poderían adscribir algúns dos novos postos nunha primeira etapa, estudar a posibilidade dos Xefes de Servizos, para unha segunda etapa (máis boiante economicamente), agora manteríanse en nivel 22, se subiríalles o específico ou a produtividade para compensar e revisaríanse trala publicación da nova Lei de Función Pública AGE.
Sobre a proposta de CCOO, e o pase ao novo grupo “B”, considéraa legalmente inviable.

Á nosa petición, contéstannos que van elaborar unha proposta de nivel para todos os postos do novo organigrama o máis axiña posible, pero que se pode considerar, como inicio de traballo, os seguintes:
-Nivel 17 para os xenéricos
-Nivel 18 para un colectivo senlleira de postos ou para os Encargados
(En ambos casos se podería aplicar para o ano 2010)
-Nivel 20 para os Especialistas de Oficina e Coordinadores de Servizos
-Creación de todas as prazas de Encargado de Área Mixta e as novas de Encargado de Oficinas para ofertarlas no próximo concurso, con aplicación real (económica enténdese) á toma de posesión, que sería máis ou menos en setembro de 2010
-Creación dos postos de Axudante de Tratamento e dalgúns outros (os máis posibles) de nova creación para poder aplicalos nese concurso.
-Resto de postos e niveis xa serían para un exercicio posterior, aínda que pódense crear agora.

Manifestamos que nos pasen a proposta escrita para considerala “oficial” e estudala e emendala se é o caso. A iso comprométense.

A UXT, perante esta proposta, e tras unhas deliberacións entre os tres representantes da delegación uxetista, súmanse á nosa petición de recibir a proposta oficial da Administración para estudala, non obstante manteñen a súa proposta inicial de adscripciones ao grupo A2 para, polo menos, varios postos, Educadores e Xefes de Servizos, aínda que sexa de forma “progresiva” (non explican en que consiste).
CCOO, non está de acordo (non manifestan con que) e que “levarán a negociación do troco ao grupo B á Mesa Xeral da Administración da AGE”, así como a creación do corpo de Traballadores Sociais por “funcionarización”.
A Administración dilles que “adiante” e a UXT manifesta que eles “non secundan estas últimas propostas de CCOO”

Tras isto ambas organizacións (UXT e CCOO) preguntan á Administración por unha información aparecida na páxina de ACAIP sobre o novo organigrama dos servizos centrais, que a eles non “se pasárono”.
A CIG pregunta si terminou a reunión de modelo organizativo, contéstannos afirmativamente, polo tanto abandonamos a dependencia e deixamos patalear aos nosos colegas coa información de ACAIP. (Por certo limítase a unha copia do organigrama de servizos centrais que figura desde fai días na Web do Ministerio do Interior -Sección Institucións Penitenciarias-, pero como non se decatan de nada, cren que lla pasaron extraoficialmente a ACAIP, que lles imos facer).

Tras todo esta esperpéntica situación só cábenos facer unha pequena valoración da situación; a Administración cre estar en disposición de poder sacar avante, para o próximo exercicio, o nivel 17 para os xenéricos, o nivel 18 para postos senlleiras a determinar (que podían ser os Encargados), as novas prazas de encargados (tanto as de nova creación en área mixta, como o incremento das de oficinas) e algúns outros postos (sen determinar, de momento, cales), o resto de postos iría para próximos exercicios, é dicir, en palabras do propio Subdirector Xeral de RRHH, “nestes momentos non pode haber café para todos”.

Polo tanto, os afiliados da CIG temos que pensar si estamos dispostos a aceptar o seguinte:
-Que unha serie de compañeiros, os que teñen postos xenéricos (do que sexa) pasen de nivel 15 a 17 o próximo ano (a cantidades de 2009, sería pasar de 343,63 €/mes a 390,74€/mes, supón 47,11/€ máis ao mes x 14 pagas).
-Que outro grupo de compañeiros, previsiblemente os Encargados pasen de nivel 17 a 18 (de 390,74 a 414,31 €/mes, son, tamén a cantidades deste ano, 23,57€/mes x 14).
-Que se cren as prazas de encargado de área mixta e aumento das de oficinas, así como a súa cobertura no próximo concurso.
-Que se cren algúns novos postos de “Axudantes de Tratamento”, Xefe de Persoal, etc. nalgúns centros xa para o próximo ano e os sucesivos nos seguintes.
-Que o resto de postos non tócalles nada nesta primeira fase e como moi pronto ata o 2011.

Estas propostas son moi habituais na negociación dos convenios colectivos das empresas privadas, (suba a conta, condicións “a die”, etc.) e está acontecendo agora na administración Pública, abonda lembrar a da Axencia Tributaria, ou as que derivan do reparto dos fondos adicionais de cada ano na AGE, a da famosa “fórmula” de cálculo da extra do complemento específico, que aos de prisións nos “birló” a suba propia, etc. etc.
En prisións en xeral non se producía, sempre nos tocaba algo a todos, uns máis e outros menos, pero algo a todos. Non obstante temos un antecedente recente, a suba da produtividade aos sanitarios, fai uns tres anos, modificouse a instrución de produtividade para este colectivo, nunhas cantidades moi considerables, e para o resto do persoal, incluído o regulado na mesma instrución (módulos especiais e demais), nin unha pesetilla das antigas.

Pois esa é a cuestión: ¿aceptámolo? ou ¿non aceptámolo?, cada un que faga a súa propia reflexión.
Galiza, 18 de xuño de 2009